ЄРУСАЛИМ, 14 квітня 2012. Благодатний вогонь-​​зійшов сьогодні в храмі Гробу Господнього.


  ЄРУСАЛИМ, 14 квітня 2012. Благодатний вогонь, який символізує нерукотворний світло Воскресіння Христового, про яке говорив ще апостол Петро, ​​зійшов сьогодні в храмі Гробу Господнього в Єрусалимі.

  ЄРУСАЛИМ, 14 квітня 2012. Благодатний вогонь, який символізує нерукотворний світло Воскресіння Христового, про яке говорив ще апостол Петро, ​​зійшов сьогодні в храмі Гробу Господнього в Єрусалимі.

  Всі свічки і світильники в храмі були завчасно погашені. Вогонь з‘явився за молитвами про дарування дива патріарха Єрусалимського Феофіла III і тисяч паломників, що заповнили у Велику суботу напередодні Великодня храм Гробу Господнього, площу перед ним і прилеглі вулиці.

  Вогонь з‘явився, як і в попередні роки, в Кувуклії – каплиці всередині храму Гробу Господнього, над кам‘яним ложем, на якому покоїлося у Велику суботу поховане Тіло Христа. Саме там по віковому ритуалу молиться про сходження Благодатного вогню православний патріарх. За давнім церемоніалом, перед входом в Кувуклію шати патріарха Феофіла III і сама каплиця були ретельно оглянуті на предмет наявності будь-яких засобів для штучного отримання вогню.

  Як тільки щорічно очікуване напередодні Великодня диво відбулося, патріарх Єрусалимський передав вогонь віруючим біля Кувуклії.
Примітно, що мусульмани також визнають божественну сутність вогню, походження якого досі не пояснено наукою. Вони присутні в єрусалимському храмі Гробу Господнього разом з християнами і забирають частки Благодатного вогню додому.

  Літанія

  Найперша згадка про сходження Святого вогню в переддень Воскресіння Христова (Великодня) датується IV століттям.

  Церемонія отримання Благодатного вогню (літанія) починається з раннього ранку і складається з цілого ряду ритуалів, включаючи огляд і опечатування Кувуклії. Раніше це робили турецькі стражники (Палестина входила до складу Османської імперії), тепер – поліція.

  Усередині храму також проходять урочисті процесії вірменського, коптського і сірійського духівництва. Їх традиційно супроводжують кавваси – стражники в турецькій формі, які з найдавніших часів наймалися для охорони християнських процесій. У міру просування крізь натовп кавваси стукають спеціальними ціпками об кам‘яні плити храму. Їхні дії, поряд з гучним поводженням православних арабів, створюють неповторну атмосферу ритуального свята.

  Опівдні від Єрусалимської патріархії починається Хресний хід до Гроба Господнього, який завершується перед входом в Кувуклію. У неї вносять велику лампаду, в якій повинен зайнятися вогонь і 33 свічки (за числом років земного життя Спасителя).

  Єрусалимський патріарх традиційно входить всередину Кувуклії в одному полотняному підряснику – щоб було видно, що він не проносить із собою в печеру сірника або що-небудь ще, за допомогою чого можна добути вогонь. Потім вхід в каплицю опечатують – і настає напружена тиша в очікуванні сходження Благодатного вогню.

  В народі існує переказ: якщо вогонь не зійде, це стане жахливою ознакою для всього людства, а люди в храмі загинуть. Як правило, очікування чуда триває від декількох хвилин до декількох годин. На цей час в храмі гаситься світло. Тримаючи в руках незасвічені пасхалії (великі святкові свічки), присутні моляться, каються в своїх гріхах і просять Бога дарувати Благодатний вогонь.

  Деякий час по тому в храмі з‘являються непояснені спалахи світла, які як би стікають по стінах і колонах вниз, а з отвору в куполі храму на Гроб Господній опускається вертикальний широкий стовп світла.

  Незабаром в Кувуклії з‘являється Благодатний вогонь, про що радісними вигуками свідчать сточі поруч з нею віруючі, виходить патріарх Єрусалимський і передає вогонь (від свічки до свічки) віруючим що зібралися в храмі. Віруючі, що стоять в перших рядах, запалюють свої свічки – і вогонь блискавично передається від однієї людини іншій. Іноді, за свідченнями очевидців, лампади і свічі в руках тих, хто молиться спалахують самі собою.

  Більшість тримають у руках по кілька свічок, кожна з яких подібна факелу, – так що незабаром весь храм починає буквально сіяти вогнем. Людей охоплює ейфорія – і багато вмиваються Благодатним вогнем. Примітно, що перший час вогонь цей має дивовижну властивість – він не обпікає.

Залишити коментар

Коментування закрито.